neděle 3. února 2013

Lapší dole, než nahoře (18)


Kapitola 18

Shane

Tělíčko před ním sebou trošku vyděšeně škublo. „Kde jsi se tady vzal, Shane?“ popotáhl Marlow.
„Přenesl jsem se. Prosím tě o jedno jediné. Nevyhazuj mě, Marlowe. Chci s tebou mluvit.“ Pohladil ho po zádech.
„I kdybych tě chtěl vyhodit, tak na to nemám sílu.“ Ozval se jemný povzdych.
„To, že budu stále opakovat, jak mě to mrzí..těmihle slovy se to nespraví, ale stejně to řeknu znova. Mrzí mě to.“ Vyhledal Marlowovu ruku a vzal ho za ni. „Chtěl bych..“ Do očí se mu nahrnuly slzy, které nešly zahnat. Z koutku oka mu jedna stekla po tváři a za ní další a další. Opravdu toho litoval. Věděl, že za to mohl on, ale vidět ho takhle zraněného a poraženého..
„Shane ty pláčeš?“ Udivil se Marlow.
„Chtěl bych to nějak napravit. Chtěl bych být s tebou. Cítím se jako ubohá kytka bez potřebného sluníčka. Ty jsi moje sluníčko a já jsem hlupák. Udělal jsem chybu, kterou nejde napravit.“ Stále jenom mluvil. Marlow se mu celou dobu díval do očí a pozorně poslouchal, co říká.
„Máš pravdu. Nemůžeš mi zpátky vrátit křídla, ale i když jsi mi ublížil jako nikdo, tak jsem rád, že jsi při mně.“ Marlow zavřel očka a držel se Shana za ruku. Na to Shane neměl slov. Zkoprněle tam seděl. I přes to všechno mě chce u sebe.
Marlow už nic neřekl a zanedlouho usnul. Jeho ruka pořád spočívala v té Shanově.
Přemýšlel, jak to bude pokračovat dál. Co bude s nimi? Nevěděl zda tohle znamenalo odpuštění.
Stálo ho to hodně úsilí, ale nakonec se rozhodl, že to tak asi bude nejlepší. Opatrně se vymanil s Marlowova sevření a před tím, než se přenesl do Florixy mu věnoval polibek do vlasů.
„Já se vrátím.“ Zašeptal. Bylo to naposledy, co se přenesl, co letěl. Nebylo to bůhví co, takže chybět mu to nebude.
Na chodbě potkal Marka, který zrovna vycházel z JACKOVA pokoje?!
„Ahoj.“
„Čau Shane.“ Usmál se od ucha k uchu, jako kdyby měl největší radost, že zrovna jeho viděl. Vlastně se mu hodil do plánu…
„Můžu se na něco zeptat?“
„No jasně. Ptej se.“
„Kde jste našli Marlowa? Pamatuješ si to?“
„Na to se nedá zapomenout. Byla to taková zapadlá ulička.“ Na obličeji mu náhle vyvstalo zachmuření.
„A přesnou ulici si pamatuješ?“ Nadiktoval ji Shanovi a ten si ji ukryl hluboko do paměti. Nesmí ji zapomenout.

Mark

„Na co ti to ale bude?“ Ptal se zvědavě. Nechápal, na co to ten kluk potřebuje vědět. Na co potřebuje vědět adresu zrovna té uličky? Vrtalo mu to hlavou.
„Večer se tam sejdeme. Nemáš nic že?“
„Vlastně mám, ale to nevadí.“ Určitě to nebude na dlouho. Pomyslel si. Zřejmě si chtěl o něčem promluvit a on je tady pro všechny. Rande s Jackem prostě jenom o trochu posune.
„Takže tam buď, prosím. Vážím si toho.“ Poplácal ho Shane po rameni a šel dál.
Mark to otočil a zamířil znovu do Jackova pokoje.
„Ahoj. To už jsi zase tady?“ Usmál se.
„Potkal jsem na chodbě Shana a večer něco bude potřebovat, tak to naše rande tak o hodinku posuneme, nevadí?“
Jack se zamračil. „Ještě jsme ani neměli rande a ty už mi jdeš zahýbat?“
„Ale Jackie..to ne..ne!“ Ujišťoval ho a on se jenom začal smát.
„Dělám si legraci. Nevadí mi to.“
„Ty jeden!“ Skočil za ním na postel a začal Jackieho lechtat. Obkročmo na něm seděl, tak aby se nemohl moc bránit. Jack sebou škubal a smál se.
„Prosím..Už…dost…“ Hýkal smíchy. Sehnul se k němu a políbil ho na ty měkké rtíky, které mu tak chutnaly. 
„Ach andílku ty tvoje rty.“ Vzdychl a vrátil se k nim. Mohl by je líbat od rána do večera.
„Co je s mými rty?“
„Jsou nádherné tak jako ty, ale teď už vážně musím. Uvidíme se večer.“ Rozloučil se s Jackiem.
„Už se těším.“ Taky se těšil. Ten malý hoch byl roztomiloučký. Vysvětlil mu odpoledne svoje chování. Mark to věděl. Věděl, že Jackie není zlý. Jenom prostě potřeboval lásku a on mu ji v budoucnu hodlal dát. Choval se tak zle vůči ostatním, protože sám nebyl tak šťastný, jako všichni okolo, kterým ubližoval. Nějakou zásluhu na tom ovšem měla i Vznešená Sally. Co by jeho matka. Všichni jím opovrhovali právě kvůli ní.
Ujistil ho, že on to tak necítí.

Shane

Doufal, že na toho Marka je spolehnutí, ale podle toho, jak pomohl Marlowovi a ještě se o něj staral, zřejmě jo.
Neměl se už nad čím rozmýšlet a sezení v pokoji by ho jen ještě víc deprimovalo.
Zaklepal na ty bílé dveře.
„Vstupte.“
„Vznešená Sally.“ Uklonil se.
„Myslím, že jsem tě nevolala, takže co máš na srdci drahý Shane?“ Zeptala se zvonivým hláskem a mile se usmála. To ona vždycky.
„Chtěl bych, aby jste mi odebrala andělská křídla. Dobrovolně se jich vzdávám.“


Žádné komentáře:

Okomentovat